Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8329
Название: УДОСКОНАЛЕННЯ ЗМІСТУ ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СИСТЕМИ КВАЛІФІКАЦІЙ
Другие названия: Improving the content of Engineering and Teaching Education in the context of forming the national system of qualifications
Авторы: Назаркін, О. А.
Корольова, Н. В.
Nazarkin, O.
Korolova, N.
Ключевые слова: інженерно-педагогічна освіта
національна система кваліфікацій
результати навчання
кваліфікація
Engineering and Pedagogical Education
national system of qualifications
learning results
qualification
Дата публикации: 2023
Издательство: УІПА
Библиографическое описание: Назаркін О. А. Удосконалення змісту інженерно-педагогічної освіти в контексті формування національної системи кваліфікацій / О. А. Назаркін, Н. В. Корольова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2023. - № 79. - С. 45-55.
Серия/номер: № 79;
Краткий осмотр (реферат): Стаття присвячена дослідженню сучасних підходів до удосконалення змісту інженернопедагогічної освіти в контексті реформування системи професійної (професійно-технічної) освіти та формування національної системи кваліфікацій. Доведено, що однією з ключових проблем є невідповідність змісту та якості вищої освіти взагалі (та професійної освіти зокрема) актуальним потребам суспільства та національної економіки, міжнародного ринку праці. Негативний вплив мають також неузгодженість термінології та нормативно-правових документів, зокрема освітніх і професійних стандартів, Національної рамки кваліфікацій, класифікатора професій та міжнародних нормативних документів. Розглянута структура системи П(ПТ)О за даними реєстру суб’єктів освітньої діяльності ЄДЕБО відповідно до якої визначено відсоткове співвідношення комунальних, державних та приватних закладів освіти; визначені основні напрями реформування системи професійної (професійнотехнічної) освіти: ефективне управління та фінансування, відповідність змісту і якості освіти потребам ринку праці; державно-приватне партнерство. Розкритий змістовний компонент впровадженої Програми «EU4Skills: Кращі навички для сучасної України» для підтримки реформи П(ПТ)О. Представлений тісний двосторонні зв’язок між системами інженерно-педагогічної освіти та професійної (професійно-технічної) освіти, а саме: інженерно-педагогічна освіта впливає на якість підготовки робітничих кадрів (через випускників) та ефективне функціонування системи П(ПТ)О, разом з тим, вона залежить від вимог освітнього процесу в системі П(ПТ)О і має постійно коригувати підготовку випускників відповідно до її запитів. Здійснений аналіз професійних та освітніх стандартів для підготовки фахівців робітничих професій та розглянуті вимоги щодо розробки стандартів інженерно-педагогічної освіти. Запропоновані шляхи удосконалення вітчизняної системи підготовки з урахуванням стратегії розвитку освіти в Україні. Доведено необхідність створення цілісної національної системи кваліфікацій для інтеграції діяльності у сфері присвоєння, підтвердження, визнання кваліфікацій між суб’єктами освітньої діяльності та стейкхолдерами.
The article is devoted to the study of modern approaches to improving the content of engineering and pedagogical education in the context of reforming the system of vocational education and the development of a national qualification system. It is proved that one of the key problems is the inconsistency of the content and quality of higher education in general (and vocational education in particular) with the actual needs of society and the national economy, the international labor market. The inconsistency of terminology and regulatory documents, in particular, educational and professional standards, the National Qualifications Framework, the classifier of professions and international regulations, also have a negative impact. The structure of the VET system is considered according to the data of the register of educational entities of the EDEBO, according to which the percentage of municipal, state and private educational institutions is determined; the main directions of reforming the system of vocational (vocational-technical) education are identified: effective management and financing, compliance of the content and quality of education with the needs of the labor market; public-private partnership. The content component of the implemented program "EU4Skills: Better Skills for a Modern Ukraine" to support the VET reform. The close mutual connection between the systems of engineering and pedagogical education and vocational education and training has been presented, such as: engineering and pedagogical education affects the quality of training of workers (through graduates) and the effective functioning of the VET system, while it depends on the requirements of the educational process in the VET system and must constantly adjust the training of graduates in accordance with its needs. The analysis of professional and educational standards for specialists of working professions is carried out and the requirements for the development of standards of engineering and pedagogical education have been considered. Ways to improve the national training system have been proposed, considering the strategy of education development in Ukraine. The necessity of creating an integral national qualification system for the integration of activities in the field of awarding, confirming, recognizing qualifications between educational entities and stakeholders has been proved.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8329
ISSN: 2074-8922
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Pipo_2023_79_8.pdfНазаркін О. А., Корольова Н. В.608,1 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.