Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8283
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorТавшунський, О. М.-
dc.contributor.authorTavshunskyi, O. M.-
dc.date.accessioned2024-07-25T12:33:41Z-
dc.date.available2024-07-25T12:33:41Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationТавшунський О. М. Контрактне навчання: компаративний аналіз / О. М. Тавшунський // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2022. - № 74. - С. 83-92.uk_UA
dc.identifier.issn2074-8922-
dc.identifier.urihttp://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8283-
dc.description.abstractУ роботі розглядаються зміни всистемі вищої освіти України в період незалежності та їх вплив на формування та розвиток контрактної форми навчання, її сучасний стан та перспективи. Ґенеза контрактного навчання в Україні розглядається в контексті світових тенденцій щодо популяризації вищої освіти, диверсифікації джерел фінансування ЗВО, інформатизації суспільства, запровадження концепції навчання впродовж життя тощо.Стаття має на меті узагальнити виклики, що постали перед системою вищої освіти України, зокрема пов’язані з контрактною формою навчання, проаналізувати досвід зарубіжних країн щодо вирішення схожих питань та запропонувати конструктивні кроки для виходу зі складної ситуації, в якій опинилися ЗВО України в умовах депопуляції та війни.Для освітньої сфери України, де переважають державні ЗВО, притаманні процеси характерні для державного сектору економіки в цілому: дефіцит висококваліфікованих менеджерів, неефективне використання наявних ресурсів, непрозора система їх розподілу, відсутність перспективних планіврозвитку галузі, недостатність статистичних даних, повільне впровадження реформ та передових технологій, зношеність матеріально-технічної бази тощо. Урезультаті переважають негативні процеси: оптимізація державних видатків на освіту, скорочення числа здобувачів освіти та падіння якості освіти, збільшення плати за здобуття освіти, відтік абітурієнтів та науковців за кордон.В Україні відсутня належна система фінансової підтримки здобувачів освіти, запропонована на початку 2000-х років приваблива на папері концепція кредиту на навчання виявилася не дієвою і в умовах війни взагалі заморожена. В цей же час у 2020 році в результаті впровадження урядом переходу до індикативної ціни на контрактне навчання, а в подальшому через COVID та війну збільшилася кількістьстудентів, що опинилися в скрутному матеріальному становищі і через це вимушені влаштовуватися на роботу та/або припиняти навчання. Таким чином, чи не головним критерієм доступу до освіти в Україні є рівень достатку родини.Серед кроків для покращення ситуації у сфері вищої освіти України, запропонованих у статті, реформування системи стипендій та кредитів на навчання, перехід до більш дешевого дистанційного навчання з утворенням відкритого українського університету, впровадження ендавмент-фондів тощо. Про те всі ці кроки передбачають активну участь держави в першу чергу вприйнятті рішень та в напрацюванні нормативної бази, оскільки саме держава має виступати найбільш зацікавленим учасником освітнього процесу, що підтверджує світовий досвід. The work examines changes in the system of higher education of Ukraine during the period of independence and their impact on the formation and development of the contract form of education, its current state and prospects. The genesis of contract education in Ukraine is considered in the context of global trends regarding the popularization of higher education, diversification of sources of funding for higher education, informatization of society, introduction of the concept of lifelong learning, etc.The article aims to summarize the challenges faced by the higher education system of Ukraine, in particular those related to the contract form of education, to analyze the experience of foreign countries in solving similar issues and to propose constructive steps to get out of the difficult situation in which higher education institutions of Ukraine have found themselves in conditions of depopulation and war.In the educational sphere of Ukraine, which is dominated by state higher education institutions, the processes are typical for the state sector of the economy as a whole: a shortage of highly qualified managers, inefficient use of available resources, a non-transparent system of their distribution, lack of perspective plans for the development of the industry, insufficient statistical data, slow implementation of reforms and advanced technologies, wear and tear of the material and technical base, etc. As a result, negative processes predominate: optimization of state spending on education, reduction in the number of students and quality of education, increase in tuition fees, outflow of applicants and scientists abroad.In Ukraine, there is no proper system of financial support for those seeking education, the concept of a study loan, which was proposed in the early 2000s and was attractive on paper, turned out to be ineffective and, in the conditions of the war, was completely frozen. At the same time, in 2020, as a result of the government's implementation of the transition to an indicative price for contract education, and subsequently due to COVID and the war, the number of students who found themselves in a difficult financial situation and, therefore, were forced to get a job and/or stop studying increased. Thus, one of the main criteria for access to education in Ukraine is the level of family wealth.Among the steps to improve the situation in the field of higher education in Ukraine, proposed in the article, are the reform of the system of scholarships and loans for studies, the transition to cheaper distance learning with the formation of an open Ukrainian university, the introduction of endowment funds, etc. However, all these steps require the active participation of the state, first of all, in decision-making and in the development of a regulatory framework, since it is the state that should be the most interested participant in the educational process, which the experience of other countries confirms.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherУІПАuk_UA
dc.relation.ispartofseries№ 74;-
dc.subjectвища освітаuk_UA
dc.subjectконтрактне навчанняuk_UA
dc.subjectкредит на навчанняuk_UA
dc.subjectендавментuk_UA
dc.subjectдистанційна освітаuk_UA
dc.subjecthigher educationuk_UA
dc.subjectcontract educationuk_UA
dc.subjectstudy loanuk_UA
dc.subjectendowmentuk_UA
dc.subjectdistance educationuk_UA
dc.titleКонтрактне навчання: компаративний аналізuk_UA
dc.title.alternativeСontract education: a comparative analysisuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Тавшунський+О..pdfhttp://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/478/3971,38 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.