Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8251
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Харківська, А. І. | - |
dc.contributor.author | Kharkіvska, A. | - |
dc.date.accessioned | 2024-07-02T10:55:07Z | - |
dc.date.available | 2024-07-02T10:55:07Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Харківська А. І. Розвиток творчого потенціалу дітей у системі професійної підготовки майбутніх педагогів / А. І. Харківська // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2021. - № 73. - С. 68-75. | - |
dc.identifier.issn | 2074-8922 | - |
dc.identifier.uri | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8251 | - |
dc.description.abstract | У статті висвітлена проблема розвитку творчого потенціалу дітей під час професійної підготовки майбутніх педагогів. Важливим етапом розвитку творчого потенціалу особистості дитини є якісна професійна підготовка майбутніх педагогів у закладах вищої освіти, які в майбутньому забезпечать вчасне виявлення та успішний розвиток творчого потенціалу дітей. Визначено поняття «потенціал» як сукупність прихованих здібностей, можливостей, які при нагоді можуть бути задіяні для реалізації конкретної діяльності. З’ясовано, що людський потенціал найчастіше проявляється у творчій діяльності та передбачає розкриття творчого потенціалу особистості. Автором здійснено аналіз науковопедагогічної літератури щодо визначення таких понять як «творчість», «здібності», «задатки», «творчий потенціал». Найбільш ґрунтовні трактування, що відповідають темі та меті дослідження, висвітлені в статті. Творчість автор визначає як процес, що передбачає реалізацію здібностей, зокрема творчих, для вирішення завдань та передбачає практичне застосування здобутих знань для створення нових об’єктів культури. Задатки, як природні ресурси людини, є передумовами формування та розвитку здібностей, які протягом життя вдосконалюються. Автор визначив, що творчий потенціал – це сукупність здібностей, умінь та навичок, а також особистісних якостей, що в процесі творчої діяльності сприяють самоствердженню, самореалізації та саморозвитку особистості. З’ясовано, що творчий потенціал дітей розвивається насамперед під час здобуття освіти, тому особливої уваги потребує професійна підготовка майбутніх педагогів. Автором сформовано та висвітлено етапи професійної підготовки майбутніх педагогів для розвитку творчих здібностей дітей, серед яких виявлення творчих здібностей, сам процес розвитку творчих здібностей, контроль за індивідуальним розвитком творчого потенціалу дитини та проходження педагогічної практики. Акцентовано увагу на необхідності опанування майбутніми педагогами різних способів розвитку творчого потенціалу дітей, зокрема дітей з особливими освітніми потребами: проблемно-пошукові та дослідницькі завдання, участь у конкурсах та змаганнях, індивідуальні творчі роботи тощо. Розвиток творчого потенціалу дитини у системі професійної підготовки майбутніх педагогів – цілеспрямований освітній процес, який спрямований на опанування професійних та спеціальних знань та навичок, спеціальних методик та технологій, які є необхідними для майбутньої діяльності щодо виявлення та розвитку творчого потенціалу дітей, зокрема дітей з особливими освітніми потребами. | uk_UA |
dc.description.abstract | The article highlights the problem of developing the creative potential of children during the training of future teachers. An important stage in the development of the creative potential of the child's personality is the quality of vocational training of future teachers in higher education institutions, which in the future will ensure the timely detection and successful development of children's creative potential. The concept of "potential" is defined as a set of hidden abilities, opportunities that can be used for the implementation of specific activities. It was found that human potential is most often manifested in creative activities and involves the disclosure of the creative potential of the individual. The author analyzes the scientific and pedagogical literature on the definition of such concepts as "creativity", "abilities", "talents", and "creative potential". The most thorough interpretations that correspond to the topic and purpose of the study are highlighted in the article. Creativity is defined by the author as a process that involves the realization of abilities, including creative abilities, to solve problems and involves the practical application of acquired knowledge to create new cultural objects. Endowments, as natural human resources, are prerequisites for the formation and development of abilities that improve throughout life. The author defined that creative potential is a set of skills and abilities, as well as personal qualities that in the process of creative activity contribute to self-affirmation, self-realization and self-development of the individual. It was found that the creative potential of children develops primarily during education, so special attention needs to be paid to the training of future teachers. The author formed and highlighted the stages of vocational training of future teachers for the development of children's creative abilities, including the identification of creative abilities, the process of developing creative abilities, and control over individual development of creative potential and pedagogical practice. Emphasis is placed on the need for future teachers to master different ways of developing the creative potential of children, including children with special educational needs: problemsolving and research tasks, participation in competitions and contests, individual creative work etc. Development of children's creative potential in the system of vocational training of future teachers is a purposeful educational process aimed at mastering professional and special knowledge and skills, special methods and technologies necessary for future activities to identify and develop creative potential of children, including children with special educational needs. | - |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | УІПА | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | № 73; | - |
dc.subject | творчий потенціал | uk_UA |
dc.subject | майбутній педагог | uk_UA |
dc.subject | професійна підготовка | uk_UA |
dc.subject | потенціал, здібності, творчість, творчий потенціал, майбутній педагог, професійна підготовка, дитина з особливими освітніми потребами | uk_UA |
dc.subject | creative potential | uk_UA |
dc.subject | future teacher | uk_UA |
dc.subject | vocational training | uk_UA |
dc.subject | child with special educational needs | uk_UA |
dc.title | РОЗВИТОК ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ДІТЕЙ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ | uk_UA |
dc.title.alternative | Development of the creative potential of children in the system of vocational training of future teachers | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Располагается в коллекциях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Pipo_2021_73_10.pdf | Харківська А. І. | 483,14 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.