Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8884
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | KOLDOVSKIY, Artem | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-04T11:35:32Z | - |
dc.date.available | 2024-10-04T11:35:32Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8884 | - |
dc.description | Forum-SOIS, 2024: Розбудова єдиного відкритого інформаційного простору освіти впродовж життя : збірник матеріалів (наукових праць, тез доповідей) 6-го Міжнародного науково-практичного WEBфоруму / за наук. ред.: М. Л. Ростоки, Т. С. Бондаренко, Г. С. Черевичного; упоряд. М. Л. Ростока; літ. ред. Ю. А. Кравченко, Н. М. Василенко, бібліогр. ред. О. В. Углова] ; НАПН України, ДНПБ України, УІПА, КНУ ім. Тараса Шевченка. Вінниця : Нілан-ЛТД, 2024. Вип. 5. 389 с. DOI: https://doi.org/10.33407/lib.NAES.740977 | uk_UA |
dc.description.abstract | In the midst of digital transformation, ensuring quality in scientific research and educational processes is paramount. This study investigates the transdisciplinary approach to enhancing quality within these domains amidst the digital era. By analyzing transdisciplinary frameworks and their application in the context of digital transformation, this research uncovers strategies for optimizing quality in scientific inquiry and educational practices. Key findings highlight the benefits of integrating diverse perspectives and digital technologies, fostering innovation, collaboration, and holistic problem-solving. However, challenges such as disciplinary silos and technological barriers persist. Recommendations include promoting interdisciplinary collaboration, investing in digital infrastructure, and establishing ethical guidelines. Moreover, propositions for future exploration involve longitudinal studies, innovative pedagogical approaches, exploration of emerging technologies, and fostering partnerships across sectors. Embracing transdisciplinary collaboration and digital innovation is crucial for driving innovation and addressing global challenges in scientific research and education | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.subject | Transdisciplinary | uk_UA |
dc.subject | Digital Technologies | uk_UA |
dc.subject | Scientific Research | uk_UA |
dc.subject | Interdisciplinary Collaboration | uk_UA |
dc.subject | Quality | uk_UA |
dc.subject | Educational Processes | uk_UA |
dc.subject | Digital Transformation | uk_UA |
dc.title | A TRANSDISCIPLINARY APPROACH TO IMPROVING THE QUALITY OF THE SCIENTIFIC AND EDUCATIONAL PROCESS IN THE CONTEXT OF DIGITAL TRANSFORMATION | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Располагается в коллекциях: | Статті |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
ZbForumSOIS-2024-45-48.pdf | 426,69 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.